پسته داریس
خانه / مغز پسته موشو / مغز پسته موشو ارزان نرخ

مغز پسته موشو ارزان نرخ

مغز پسته موشو به چه نوعی گفته می شود؟ دلی ارزان بودن نرخ این نوع محصول در چیست؟ تفاوت های آن با گندمی و مغز پسته گلدار در چه آیتم های می باشد؟

مغز پسته موشو در گروه مغز پسته رسیده قرار دارد و این نمونه مغز پسته از پسته های روی آبی، گو و همچنین پسته های نیمه پوک بدست می آیند.

مغز پسته موشو و پسته خام صادراتی در کل به دو نوع است، اولین آن شکم سبز که بهترین نوع هم می باشد و دومین آن مغز های سیاه رنگ که هرچه درصد آن در محصول بیشتر باشد از نرخ و کیفیت کاسته می شود.

بهترین نوع این مغز پسته در استان کرمان تولید و عرضه می شود زیرا پسته های این منطقه اکثرا شکم سبز بوده و رگ های تلخی در آن بسیار پایین می باشند.

در میان انواع فرآورده های پسته مغز پسته موشو  از همه ارزان تر است زیرا تنها کاربردی که از این نوع مغز می شود برای تهیه انواع پودر پسته است.

مغز پسته گندمی تفاوت بالایی با نوع موشو شکم سبز ندارد ولی در ظاهر نوع گندمی به هیچ عنوان رنگ ظاهریش سیاه نیست اما موشو شکم سبز رنگ ظاهری سیاهی دارد.

 

مغز پسته موشو و گلدار

تفاوت مغز پسته موشو با گندمی ذکر شد، اما درمورد مغز پسته گلدار باید گفت در موارد نادری مغز پسته گلدار را برای مصارف پودر بهره می برند، زیرا اکثرا از آن برای تزئیین و آجیل مغزی بهره می برند.

مغز پسته موشو و پسته رفسنجان ابطحی ارزان نرخ، تمام برای مصارف پودری و آسیاب کردن مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل باید در بهترینحالت شکم سبز باشد.

در عکس پایین نمونه مغز پسته گندمی و گلدار قابل مشاهده است و در عکس بالا نمونه موشو شکم سبز که تفاوت های آن کاملا برای مشتری قابل رویت می باشد.

مغز پسته موشو و گندمی