پسته داریس
خانه / مغز پسته دندونه / کارخانه تولید مغز پسته دندونه سبز کال

کارخانه تولید مغز پسته دندونه سبز کال

مغز پسته از معروف ترین مغز های مرغوب پسته به شمار می رود که کاملاً بهداشتی بوده است. این محصول در کارخانه ها به صورت فراوری شده بسته بندی می گردند و با قیمت مناسب عرضه می شوند. قیمت مغز پسته  تابع عوامل مختلفی بوده است که عبارت اند از؛ نوع پسته، میزان خردگی پسته، کیفیت پسته، و اندازه پسته.

قیمت مغز پسته امروز  را می توانید از شبکه های اینترنت به صورت اینترنتی دریافت کنید، فقط کافی است با مشاورین واحد فروش سایت های مرتبط در این زمینه در تماس باشید. ولی به طبع کل محصولات، مانند پسته اینگونه است که قیمت خرید مستقیم از تولید کنندگان نسبت به بازار ارزان تر است با این اوصاف قیمت خرید پسته از باغداران ارزان تر از بازاریان پسته فروش است. کارخانه تولید کننده مغز پسته سبز کال سالم و دندونه در بالاترین کیفیت در استان کرمان واقع شده اند، زیرا پسته کالک این منطقه از نظر رنگ سبز در دنیا استثنا است.

تعداد کارخانه تولید مغز پسته کال در ایران محدود است و همچنین تولید مغز پسته کال هم با کیفیت بالا محدود بوده و این به دلیل آن است که نمونه مغزی که این کارخانه خروجی می دهند، بسیار تک و بی نظیر در دنیاست و حتی کشور های مانند آمریکا و ترکیه که در تولید پسته رقیب جدی برای ایران هستند، نتوانستد که این نمونه از مغز را تولید و به فروش برسانند.روند تولید این نوع از مغز پسته به این صورت است، که پسته کالک از درخت چیده شده و به کارخانه تولید مغز پسته سبز ارسال و در این محل با استفاده از دستگاه شکست، دیگ بخار و دستگاه سورت رنگ، مغز پسته دو پوست شده تولید می شود. یکی از محصولات نهایی کارخانه تولید مغز پسته کال، مغز پسته دندونه و مغز پسته گندمی  و مغز پسته موشو  است، که به دلیل اینکه ریز و سالم نیست قیمت به مراتب ارزان تری دارد.

 خریدار مغز پسته  با توجه به نوع نیاز مصرفی می تواند پسته مورد نیاز خود را از تولیدی ها خریداری کند. برای تزیین روی کیک و شیرینی، مغزها کاربرد زیادی دارند.از انواع مغزها می توان به (مغز بادام، مغز پسته، مغز فندق و مغز گردو) اشاره کرد.مغز پسته نسبت به انواع دیگر مغزها جلوه بیشتری به شیرینی و کیک و حتی انواع غذاها می‌دهد.البته پسته را معمولا به‌ صورت خلال در می آورند تا در تزیین به کار ببرند.خلال پسته یکی از بهترین و گران قیمت ترین فرآورده های پسته است و خلال پسته ایران به دلیل رنگ بسیار سبز، روغن کافی و طعم درجه یک به سراسر دنیا صادر می شود.قیمت مغز پسته دندونه سبز کال را میتوانید از مراکز فروش بپرسید.

کارخانه تولید مغز پسته دندونه سبز کال

کارخانه تولید مغز پسته دو پوست در 8 گرید

کارخانه تولید مغز پسته دو پوست در 8 گریدتعداد کارخانجاتی که بتوانند مغز پسته دو پوست در 8 گرید را در کشور تولید کنند محدود است ، ام همان چند کارخانه ای که این  محصول را تولید می کنند مغز پسته دو پوست در نهایت مغز پسته را در 8 گرید تولید می کنند، که 6 گرید آن مغز های پسته سالم هستند، که بر اساس رنگ سورت بندی شده اند و 2 گرید آخر هم مغز پسته لپه و مغز پسته دندونه نام دارد. صادرات مغز پسته دو پوست شده هم به خیلی از کشور ها در جریان است و از عمده آنها می توان به آلمان، فرانسه، چین، ترکیه، سوئیس، ایتالیا، کانادا و استرالیا اشاره نمود. این کشورها از مشتریان همیشگی مغز پسته دو پوست کشورمان ایان هستند و سود خوبی را هم در این زمینه نصیب کشور می کنند.

قیمت مغز پسته سبز کال

قیمت مغز پسته  سبز کال، که محصول نهایی کارخانه تولید مغز پسته می باشد، بالا بوده و از آن به عنوان گران ترین فرآورده پسته نیز یاد می شود. در محافل تخصصی پسته نام این محصول را مغز پسته دو پوست شده گرید سوپر و یا S می گریند و حتی هرچه درصد آن در پسته کالک هم بالاتر باشد، قیمت پسته کالک هم بیشتر می شود و خیلی از این مصرف کننده های این محصول فقط به دنبال تهیه این گرید می باشند.
 

برند های معروف تولید کننده مغز پسته در کشور

برند های معروف تولید کننده مغز پسته در کشورامروزه، برند های معروف تولید کننده مغز پسته در کشور تمرکز خوبی روی این قضیه دارند. برخی از آنان پسته صادراتی نیز تولید می کنند و به خارج از کشور صادر می کنند .شما می توانید آموزش خرید و فروش پسته را به صورت مستقیم و از وب سایت این برند ها مشاهده کنید. طبق آمار جهانی ایران با بیش از ۵۰۰ هزار تن تولید پسته رتبه اول در جهان را دارد بعد از ایران آمریکا با بیش از ۲۰۰ هزار تن در رده دوم و چین نیز در رده سوم جهان از نظر تولید پسته را دارد.معروف ترین برند ایرانی که در جهان نیز مشهور است، پسته اکبری است که به علت داشتن مغز بلند و کشیده و درشت خود در بازار جهانی معروف است. این نوع پسته از مهمترین ارقام پسته در زمینه تجارت است و تنها تولید کننده عمده این نوع پسته فقط ایران است. البته از برند های ایرانی دیگری که خیلی معروف اند می توان به برند کله قوچی، احمد آقائی، فندقی ،قزوینی، هیراد، آراد شرق، و برتر را نام برد. لازم به ذکر است، در قزوین هم نوعی پسته مرغوب تولید می شود که قیمت مغز پسته این شهر با توجه به بسته بندی محصول و حجمش از قیمت مناسبی برخوردار است. و خرید مغز پسته قزوین به نفع خریدار تمام می شود.

چه عواملی در ارزش گذاری مغز پسته موثر اند؟

چه عواملی در ارزش گذاری مغز پسته موثر اند؟از جمله عوامل موثر در قیمت گذاری مغز پسته می تواند تاثیر گذار باشد عبارتند از: 

  1. نوع پسته 
  2. کیفیت مغز 
  3. مغز خالص 
  4. برند تولید کننده 
  5. حجم بسته بندی مغز  پسته 

با در نظر داشت این مسائل است که شرکت های تولیدی روی محصولات خود قیمت گذاری می کنند، و سپس آن را در بسته بندی های گوناگونی به بازار عرضه می دارند. به این دلیل می باشد که در بازار با قیمت های متفاوتی روبرو می شویم که همه ناشی از کیفیت و دیگر مواردی است که در بالا به آنان اشاره شد. 

مغز پسته چه استفاده های می تواند داشته باشد؟

مغز پسته چه استفاده های می تواند داشته باشد؟

این ماده غذایی به عنوان آجیل خندان دارای ارزش تغذیه ای بالایی است. امروزه از مغز پسته برای تهیه انواع مواد غذایی زیر به کار می روند:

  1. کیک
  2. شیرینی
  3. بستنی مغز دار
  4. تهیه انواع کالباس 
  5. سوهان
  6. شکلات
  7. تزیین شیرین پلو
  8. انواع باقلوا
  9. تهیه حلوا مغزی 

از این رو مهمترین محصولاتی که با استفاده از مغز پسته می توان تهیه نمود موارد فوق می باشد.

 مغز پسته دو نوع است. نوع اول، دانه ی ریزتری داشته و به رنگ سبز تیره تر دیده می شود، و پوسته ی آن نرم است و به راحتی زیر دندان له می شود و نیز طعم آن ملس است. اما نوع دوم بدون شکاف است و پوسته ی آن نیز به راحتی شکسته نمی شود و مغز پسته  مورد مصرف که در بین مردم برای مصرف رایج است، از نوع دوم می باشد. به دست آوردن آن سخت تر اما خاصیت آن بسیار بالا می باشد . این خواص به عنوان ویژگی ثابت و همیشگی باعث شده تا قیمت مغز پسته روز به روز تغییر کند . هر چقدر ارزش غدایی آن بالا تر، قیمت مغز پسته به روز بالاتر می رود. از خواص آن نیز می توان به درمان کم خونی، جلوگیری از ریزش مو ها، تقویت پیاز و ساقه ی مو، سرشار از ویتامین E، خاصیت آنتی اکسیدان و … اشاره نمود. 

بزرگ ترین عرضه کننده مغز پشته در کشور

بزرگ ترین عرضه کننده مغز پشته در کشور

خوب به طبع در هر کشور و شهری بزرگ ترین عرضه کننده مغز پسته باغداران هستند، که هر ساله چندین تن از این محصول را به بازار عرضه می کنند. البته بعد از باغداران این محصول به دست تولیدی ها و یا شرکت ها می رسد که اقدام به فراوری و ارسال محصول به صورت بسته بندی به بازار می کنند. در کشور ما نیز شرکت های زیادی وجود دارد که از بزرگ ترین عرضه کننده مغز پسته در کشور به شمار می روند. این شرکت ها دارای بزرگترین ترمینال های ضبط پسته و مغز پسته  در شرق کشور در شهرهای بردسکن و قائن، مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های فراوری، پسته فراوری نشده را به صورت مستقیم از کشاورز و باغدار خریداری می کند و سپس بعد از فراوری و ضبط، آن را در بازار تهران به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه و دلالی به فروش می‌رساند. برای خرید به صورت فله بسته بندی عمده پسته و مغز پسته از این شرکت ها می توانید با مدیر فروش این مجموعه ها در ارتباط باشید.

 

کارخانجات تولید و بسته بندی مغز پسته در ایران

کارخانجات تولید و بسته بندی مغز پسته در ایران

امروزه به دلیل کاربرد و خواص فراوان مغز پسته کارخانجات متعددی به تولید و بسته بندی این محصول اقدام کرده اند و محصولات خود را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت از طریق نمایندگی های فروش یا سایت های اینترنتی به سراسر کشور ارسال کرده یا کشورهای دیگر صادر می کنند.

کارخانجات تولیدی  پسته  و مغز آن و دیگر فرآورده های آن در برخی  از نقاط کشور وجود دارد که می توان به شهرستان زرند، شهرستان محلاات، شهرستان رفسنجان ،شهرستان کشکوییه، شهرستان فردوس، شهرستان سیرجان، شهرستان انار، شهرستان مغان، شهرستان نائین، شهرستان بابک،شهر راور وبوئین زهرا  و گلستان و …اشاره کرد. که بیشترین کارخانجات تولید و بسته بندی مغز پسته ایران در این مناطق وجود دارند. چندین کارخانه معروف در این زمینه در کشور وجود دارد که با توجه به شناخت خریداران از محصولات این کارخانجات  مشتریان زیادی دارند.

گران ترین انواع مغز پسته کدام اند؟

گران ترین انواع مغز پسته کدام اند؟مغز پسته در بازار فروش انواع متعددی دارد و بر اساس کیفیت آن را قیمت گذاری می کنند. خریداران مغز پسته برای این که در هنگام خرید از بازار جنس خوبی را خرید کنند حتما با کسی که در این زمینه تخصص دارد مشورت کنید و اموزش خرید و فروش پسته را مطالعه کنید. خریدار پسته را از نمایندگی معتبر داشته باشد. گران ترین انواع مغز پسته در بازار به ترتیب عبارت است از:

  1. مغز پسته فرآوری شده: این نوع از پسته از انواع سفارشی مغز پسته می باشد و از بقیه گانتر می باشد.
  2. مغز پسته درسته: در دو گرید A و B طبقه بندی می شود و قیمتی نزدیک به مغز پسته فراوری شده دارد.
  3. مغز پسته شکسته: این نوع از پسته کمی با مغز پسته شکسته مخلوط شده و قیمتی کمتر از دو مورد بالایی دارد.
  4. مغز پسته مخلوط: همان طوری که از نامش پیداست مغز پسته مخلوطی است.
  5. مغز پسته خرده: در بازار فروش کمترین قیمت را به خود اختصاص دغاده است.

مغز پسته شامل چه ویتامین هایی می باشد؟

مغز پسته شامل چه ویتامین هایی می باشد؟ مغز پسته نه تنها یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه به حساب می آید، بلکه به واسطه ویتامین هایی که دارد برای سلامتی نیز مفید است ، مشهور است. مغز پسته از جمله مواد غذایی با ارزش تغذیه ای بالا است که ویتامین های آن تقریبا تمامی عملکردهای بدن را پوشش می دهند.اگرچه همه مغزهای خوراکی در گروه مواد غذایی سالم و مغذی می باشند، مغز پسته به طور خاص به دلیل ارزش های تغذیه ای کامل خود و فواید آن برای بدن متمایز است. ویتامین های موجود در پسته شامل :

  • منیزیم 
  • انواع ویتامین های B
  • و ویتامین B6 

استفاده از مغز پسته برای چه افرادی توصیه می شود؟

استفاده از مغز پسته برای چه افرادی توصیه می شود؟با توجه به نظریات پزشکی در این مورد استفاده از مغز پسته برای افراد دارای بیماری های قلبی بهتر بوده زیرا سرشار از اسیدهای چرب تک اشباع‌نشده (مانند امگا3 و امگا6) بوده است در نتیجه برای افراد دارای بیماری قلبی  توصیه می‌شود که روزانه از مغز پسته استفاده نمایند. به طور کلی استفاده از مغز پسته برای افرادی زیر  توصیه می شود:

  1. بیماران قلبی.
  2. بیماران دارای مشکل بینایی.
  3. افراد دارای مشکل پوست.
  4. افراد دارای دیابت.
  5. کسانی که مشکل ایمنی بدن دارن و ایمنی بدن شان ضعیف است.

بهترین زمان مصرف مغز پسته

بهترین زمان مصرف مغز پستهمغز پسته به دلیل خواص فوق العاده ای که دارد می تواند در صورت مصرف درست آن به عنوان نوعی غذا و دارو به کار برده شود. زمان خاص و مصرف روزانه آن در تعداد مناسب موجب اثر گذاری بیشتر آن خواهد شد. برخی اثرات تغذیه ای مغز پسته عبارت است از:

  • آرام بخش
  • تنظیم عملکرد قلب و عروق
  • کاهش دهنده کلسترول بد
  • خون ساز و مناسب برای افرادی که دچار کم خونی می باشند.
  • تقویت کننده مغز و ذهن
  • تقویت کننده معده
  • تسکین دهنده سرفه
  • درمان کننده اسهال خونی

ورزشکاران، زنان باردار و شیرده و کودکان در حال رشد با مصرف روزانه این دانه خوراکی می توانند از خواص فوق بهره مند شوند. کارشناسان معتقدند که آجیل و خشکبار از سالم ترین میان وعده ها به شمار می آیند  آجیل ها سرشار از فیبر، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و تحقیقات نشان می دهد که بهکاهش کلسترول، بهبود عملکرد رگ ها، عضلات و مفاصل، نیز کمک می کنند. برخی از آجیل ها ممکن است چربی بالایی داشته باشند. به همین دلیل، توصیه می شود که آن ها را در مقدار محدود و در زمان معین، مصرف کنید تا بر سلامت شما تاثیر نگذارند. پسته، بادام زمینی و دانه ی کاج. این ها پس از گذشت یک روز طولانی، ایمنی و استقامت شما را افزایش می دهند. همچنین می توانند میان وعده خوبی به شمار آیند.پس بهترین زمان مصرف پسته غروب ها می باشد

صادر کنندگان برتر مغز پسته

صادر کنندگان برتر مغز پستهایران به دلیل اینکه یکی از قطب های بزرگ در پسته در کل جهان است در بخش صادرات این محصول نقش بسزایی دارد و شرکت ها و کارخانجات بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند. در ایران شرکتهای صادرات پسته زیادی هستند  که در کار صادرات پسته و مغز  آن به کشورهای مختلفی می باشند. و در همین حال، صادر کننده نیز این کارخانه ها محسوب می شوند. در این خصوص می توان از شرکت هایی نام برد که در زمینه صادرات پسته و دیگر فراورده های آن فعالیت می کنند: 

  1. شرکت تجاری آرمان پگاه 
  2. شرکت تجاری حساس 
  3. شرکت تجاری حسان 
  4. شرکت تجاری کالیته 
  5. شرکت تجاری الماس یار 
  6. شرکت تجاری خشکبار تهران 

بزرگ ترین بازار فروش مغز پسته در کشور

بزرگ ترین بازار فروش مغز پسته در کشورفروش پسته در تهران از رونق زیادی برخوردار است. تهران دارای یکی از بزرگ ترین بازار های خرید و فروش اجناسی مانند پسته می باشد. این مراکز به عنوان مرکز خرید و بورس فروش مغز پسته مورد مراجعه افراد مختلف قرار می گیرد. از این بازار ها می توان خرید به مقدار زیاد و یا جزیی داشت. فروشگاه های مختلفی که با مغز پسته به نوعی سرو کار دارند به خرید از این مراکز می پردازند. تهران به دلیل برخورداری از جمعیت زیاد به مناطق چند گانه ای تقسیم می شود که هر ناحیه دارای بازار ها و مراکز فروش مختلفی است که در سطوح مختلف به فعالیت می پردازند. از این رو خرید مغز پسته در هر نوع و با هر حجم از این بازار به خوبی امکان پذیر است. بزرگی و وسعت شهر تهران عاملی برای این است که تعداد مراکز خرید و فروش پسته و مغز آن زیاد باشد و دسترسی به آن را در هر نقطه شهر به خوبی فراهم سازد. خرید و فروش عمده و کلی یا جزیی در هر کدام از بازار های عرضه کننده پسته برای متقاضیان آن وجود دارد.

شرکت های پخش مغز پسته در ایران

شرکت های پخش مغز پسته در ایران

شرکت های پخش مغز پسته ی زیادی در کشور هستند که جدا از کار صادرات پسته و متعلقات ان به تولید آن در کشور مشغول هستند تا نیاز بازار را رفع کنند شرکت های زیادی در شهر های کرمان- رفسنجان-مغان -دامغان و .. وجود دارند که معروف ترین آنها شرکت های:

  • شرکت پسته ایرانیان
  • شرکت پسته سیرجان
  • شرکت پسته آراد
  • شرکت زرند (قیمت پسته زرند و قیمت خلال پسته ارزانتر از بقیه است)
  • شرکت گلستان (قیمت مغز پسته گلستان نیز تا حدودی خوب است)

 

مطلب پیشنهادی

مغز پسته کال سیرجان

فروش انواع مغز پسته کال سیرجان ارگانیک با قیمت فوق العاده

فروش انواع مغز پسته کال سیرجان با قیمت فوق العاده در جلب هر چه بیشتر …