پسته داریس
خانه / مغز پسته سبز / مغز سبز پسته اعلا مرغوب برای عرضه

مغز سبز پسته اعلا مرغوب برای عرضه

مغز سبز پسته درحالی که مرغوب و بی نظیر است اغلب برای چه مواردی قابل مصرف می باشد؟ عرضه این محصول از کدام شهر پسته خیز بیشتر مورد مشاهده است؟

در صورتی که اندکی از مزایای مصرف پسته آگاه باشید خواهید دانست تا چه اندازه غنی می باشد و انرژی زاید الوصفی را به جسم و جان می بخشد.

در همین رابطه پزشکان معتقدند مصرف روزانه مقداری مغز پسته برای سلامتی بسیار مفید است و با خواص درمانی بسیار مانند کاهش قند خون برای بیماران دیابتی مناسب می باشد.

اما مغز پسته انواع مختلفی دارد که یکی از آنها نوع سبز پسته است که موارد استفاده متفاوتی دارد.

 

مصرف مغز سبز پسته

از مغز پسته در مراحل مختلف رشد محصول بهره برداری می کنند که با توجه به رنگ و خواصی که دارد مورد استفاده قرار می باشد.

در میان انواع مغز ها مغز های کال و سبز نیز موجود است و با تفاوت اندکی که دارند وارد بازار مصرف می شوند.

بنابراین ابراز می داریم که برداشت مغز پسته کال هنگامی که میوه هنوز نرسیده و مغز رشد کافی نداشته انجام می پذیرد اما نوع سبز هنگامی که مغز به رشد نسبی رسیده باشد برداشت می شود لذا با مرغوبیت و محبوبیتی که دارد در میان اقلام خوراکی لوکس مورد عرضه قرار می گیرد.

همچنین باید گفت این مغز سبز از پسته رفسنجان صادراتی و بنه کوهی نیز حاصل می شود و بازار تجارت خوبی دارند، کشوری همانند آلمان و سایر کشور های اروپایی از این محصول استقبال می کنند.

با اینکه شهر های مختلف در کشور عرضه کننده انواع پسته و فرآورده های متنوع آن هستند اما در این میان قزوین و پسته های خوب و سبز آن نیز حرف هایی را برای گفتن دارند و با تولید انبوه آن در زمینه پسته و مغز پسته در انواع مختلف به ویژه نوع سبز، حتی توانسته وارد بازار های تجاری بزرگ نیز شود و پسته شور زعفرانی گلستان را صادر نماید.

منبع: بازار پسته ایران

مطلب پیشنهادی

نرخ مغز پسته

ناگفته های نرخ انواع مغز پسته اعلا سبز

ناگفته های نرخ انواع مغز پسته اعلا سبز درجه یک رفسنجان در سراسر کشور با …