پسته داریس
خانه / مغز پسته دهن بست / قیمت مغز پسته گلدار دهن بست

قیمت مغز پسته گلدار دهن بست

مغز پسته گلدار از پسته دهن بست و خندان تهیه می شود که به نوع اول می گویند شکستنی، و به نوع دوم دست شکن، که هر دو آنها در رنج قیمت بالایی قرار دارند.

مغز پسته گلدار به دلیل اینکه از نظر سایز سالم است و درصد خرد و لپه در آن کاملا مشخص می باشد، معمولا برای مصارف تزئینی از آن بهره می برند و مغز پسته گلدار ممتاز زرندی، احمد آقایی، کله قوچی و فندقی از نظر کیفیت بهتر می باشند.

مغز پسته گلدار ممتاز زرندی چون از پسته خندان بدست می آید، آنها را توسط دست و نیروی انسانی تولید می کنند، اما نمونه دیگر مغز پسته ها که از پسته دهن بست بوجود می آید توسط دستگاه شکست، تولید می شوند، که به آنها شکستنی گویند. در قیمت گذاری این محصول توجه به نوع پسته و گلدار و سالم بودن مغز در کنار درصد خرد آن حائز اهمیت است.

 

مغز پسته گلدار ممتاز زرندی

پسته رقم ممتاز زرند از جمله پسته های است که مغز بسیار زیبایی دارد و معروفیت آن به حدی می باشد، که علاوه بر دهن بست آن، پسته خندان شده را که کمتر از مغز آن بهره می برند را، با استفاده از نیروی انسانی شکست و از مغز پسته گلدار آن استفاده می کنند. ویژگی مهم این نمونه اینکه مغز بسیار قرمز و گلدای دارد و داخل آن نیز کاملا سبز روشن می باشد و کشور هند هم از مهمترین خریدارن این مغز پسته با توجه به قیمت بالای آن دارد.

در مغز پسته هرچه داخل آن سبز تر و کمتر به زرد میل پیدا کرده باشد هم قیمت بیشتری می خورد و هم کیفیت بالاتری دارد و به همین علت پسته دهن بست به دو نوع مغزی و آب خندان تقسیم بندی می شود.

مطلب پیشنهادی

صادرات مغز پسته ممتاز و گلدار

صادرات مغز پسته ممتاز گلدار به هند

صادرات مغز پسته در کنار خود پسته توانسته در 10 محصول اول صادراتی ایران قرار …